Wewnątrz sklepu musi panować swoistego rodzaju feng-shui. Rozkład mebli i pomieszczeń powinien sprzyjać nie tylko przepływowi dobrej energii z kosmosu, ale przede wszystkim komunikacji na linii klient-sprzedawca oraz ułatwiać pracę obsłudze sklepu. Ponadto, musi to być przestrzeń na tyle klarowna, aby klient mógł łatwo się w niej zorientować i zostać w sklepie na tyle długo, aby podejść do kasy z pełnym koszykiem. Poniżej przedstawiamy kilka zasad urządzania wnętrza sklepu, które ułatwią osiągnięcie sprzedażowych celów.
Wejście do sklepu powinno być tworzone przede wszystkim w ramach zasady przestronności. Podczas kształtowania tej przestrzeni powinniśmy się trzymać zasad panujących w projektowaniu budynków mieszkalnych. Sklep, tak jak dom, należy wyposażyć w swego rodzaju przedpokój, czyli obszar, w którym klient znajdzie się zaraz po wejściu do sklepu. Nie powinny znajdywać się tam meble, a jeżeli już muszą, to nie mogą one przytłaczać gości. Z tego powodu meble wielkogabarytowe powinniśmy zastąpić konstrukcjami ażurowymi, a szafki z produktami przesunąć w głąb sklepu. Ułatwieniem zadania może być otwarte wejście zamykane jedynie kratą lub roletą, która na czas działania sklepu jest podniesiona. W przypadku standardowych drzwi wejściowych musimy pamiętać o odpowiednim kierunku otwierania drzwi (na zewnątrz), które nie będzie zabierało niezbędnej przestrzeni wewnątrz lokalu. Naprzeciwko wejścia powinniśmy umieścić wszystkie produkty i elementy wystroju, które chcemy, aby klient zapamiętał i podążył za nimi w głąb pomieszczenia.
Jednym z ważniejszych elementów sklepu są meble. To na nich eksponowany jest towar i stanowią o standardach panujących wewnątrz lokalu. Najlepiej, gdy są one robione na zamówienie z uwzględnieniem odpowiednich wymiarów, kolorystyki oraz przeznaczenia. Pod uwagę należy wziąć nie tylko rozkład i wielkość pomieszczeń, ale również parametry produktów, które będą na nich umieszczone, np. grubość, fakturę, masę. Co więcej, idealnie dopasowane meble powinny w odpowiedni sposób eksponować towar, uwypuklając jego cechy charakterystyczne. Ważnym elementem jest również spójność z koncepcją sklepu i zachowanie balansu koloru oraz stylu.
Jedną z ważniejszych zasad urządzania wnętrza sklepu jest jego odpowiednie oświetlenie. To ono buduje nastrój i wpływa na odbiór produktów sklepie. Sterowanie jego barwą, natężeniem, a także kątem padania może wpłynąć nie tylko na wygląd wnętrza lokalu, lecz również potencjalną sprzedaż. Ważne jest nie tylko oświetlenie główne, ale także te zamontowane w witrynach oraz meblach sklepowych. Musimy jednak zwracać uwagę, czy światło nie jest za mocne, ostre i nie odstrasza potencjalnych klientów lub nie utrudnia zakupów. Doskonałym rozwiązaniem jest oświetlenie głównych szlaków komunikacyjnych, lady sklepowej, a także półek, na których znajdują się topowe lub promocyjne towary.