Przedłużona Gwarancja na AGD Bosch i Siemens w Torus Meble

Przedłużona Gwarancja na AGD Bosch i Siemens w Torus Meble

Gwarancja producenta na produkty

Zarówno sprzęt AGD, jak również RTV objęte są gwarancją, która umożliwia darmową naprawę w przypadku awarii. To niewątpliwe zabezpieczenie praw konsumenta i zminimalizowanie kosztów, jeśli sprzęt okaże się wadliwy lub po prostu się zepsuje. Co warto wiedzieć o gwarancji na produkty AGD?

Przedłużona gwarancja na AGD

Gwarancja, czyli...?

Gwarancja daje klientowi prawo do naprawy lub wymiany sprzętu, który zakupił, jeśli okazał się on wadliwy lub jeśli zepsuł się przed upływem terminu określonego w dokumencie. Sprzedawca ma obowiązek podjęcia działań, by naprawić lub wymienić sprzęt na nowy w okresie trwania gwarancji, jednak należy zaznaczyć, że z pewnością zażąda od klienta dowodu zakupu.  

Prawo do gwarancji - w jakich przypadkach?

Jeśli towar odbiega normami od tego, co opisane jest w umowie lub jeśli zepsuł się w okresie trwania gwarancji, mamy prawo do bezpłatnej naprawy lub wymiany. Zazwyczaj sytuacja sprowadza się do 4 przypadków:

1. Produkt jest wadliwy, a za powstały problem odpowiada producent, nie użytkownik. 

2. Produkt działa niezgodnie z przeznaczeniem lub nie działa zupełnie.

3. Produkt odbiega znacząco od tego, co obiecuje producent, np. odkurzacz bardzo hałasuje.

4. Towar był źle uzytkowany mimo prawidłowego zamontowania. 

Karta gwarancyjna 

Aby skorzystać z prawa do naprawy lub wymiany sprzętu należy posiadać kompletną kartę gwarancyjną, która zawiera wszelkie niezbędne informacje. Klient otrzymuje ją podczas zakupu i powinien zwrócić uwagę, by sprzedawca wypełnił prawidłowo wszystkie niezbędne pola. Obecnie do uznania gwarancji wystarczy paragon, jednak warto zaznaczyć, że karta gwarancyjna to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Paragon zazwyczaj staje się niewidoczny po pewnym czasie, tusz się utlenia, ponadto mały skrawek papieru łatwo zagubić. Można dla bezpieczeństwa zrobić ksero paragonu. Taki tusz nie znika i nie zamazuje się tak szybko jak na zwykłym paragonie ze sklepu. W przypadku firmy TORUS wystarczy faktura zakupu dostarczona w formie papierowej bądź mailem.

Siemens z przedłużona gwarancją w TORUS

Czas trwania gwarancji

Rynek obecnie w trosce o pozyskanie konsumenta oferuje atrakcyjne rozwiązania dla klientów. Znane marki dają gwarancje długie, nawet kilkuletnie, często dając możliwość przedłużenia okresu za dodatkową opłatą. Prawo konsumenckie jest w tym przypadku bardzo elastyczne i nie ogranicza w żaden sposób terminów gwarancyjnych. Zazwyczaj jednak sprzęt objęty jest dwuletnim terminem i w tym czasie sprzedawca jest zobowiązany do naprawy lub wymiany sprzętu w przypadku wadliwego produktu.

Dłuższa gwarancja na AGDAgd z dłuższą gwarancją w Tychach

Reklamacja urządzenia krok po kroku

Jeśli zakupiony sprzęt się zepsuł trzeba udać się do sprzedawcy lub do najbliższego punktu wskazanego w dokumencie. Warto tutaj zaznaczyć, że sklep - sprzedawca nie ma prawa odsyłać klienta do producenta, zatem należy dbać o swój interes prawny i stanowczo żądać przyjęcia produktu. 
Z pewnością konieczne będzie wypełnienie stosownego formularza. Sprzedawca poprosi, by określić wadę i żądania klienta. Od tego czasu ma 14 dni na ustosunkowanie się do sytuacji i wydanie decyzji. Zazwyczaj przyjmuje się, że jeśli nie odpowie w ciągu dwóch tygodni, żądania uznał za zasadne. W przypadku marek Bosch i Siemens zakupionych w firmie TORUS procedura jest uproszczona, wystarczy wykonać jeden telefon na ogólno dostępną infolinię i po podaniu danych z faktury jestesmy umówieni na wizytę serwisanta. Numer serwisowy Bosch i Siemens jest ogólno dostepny w internecie.

Co z transportem?

O ile mały sprzęt nie stanowi problemu, transport wielkogabarytowych urządzeń do sprzedawcy może okazać się kłopotliwy. Dlatego większość producentów wysyła serwisantów bezpośrednio do domów klientów, gdyż zazwyczaj tego typu awarie można spokojnie usunąć na miejscu. To znaczne ułatwienie dla klientów, jednak zawsze warto się upewnić co do warunków transportu podczas zakupu.

 

Utrata prawa do gwarancji

Posiadanie dokumentu zakupu nie zawsze jest tożsame z naprawą lub wymianą produktu na nowy. Jeśli za wadę odpowiada klient i niewłaściwe użytkowanie produktu, sprzedawca i producent z pewnością odmówią przyjęcia towaru. Niewłaściwy montaż, użytkownie niezgodne z instrukcją to powody, dla których producent ma prawo odmówić uznania gwarancji. 
Dodatkowo klient nie ma prawa do gwarancji, jeśli produkt był zakupiony z wadą, która znana była w chwili zakupu. Zazwyczaj takie produkty maja już obniżone ceny i są to towary poekspozycyjne. 
Producent z pewnością nie przyjmie towaru, jeśli klient nie posiada karty gwarancyjnej lub paragonu, lub jeśli upłynął termin ważności. Ponadto od momentu zauważenia wady, klient musi ten fakt zgłosić do producenta, w ciągu 2 miesięcy by zyskać prawo naprawy lub wymiany. 

Gdzie szukać pomocy w przypadku odmowy?

Co jednak w przypadku, kiedy sklep i producent odmówią nam prawa do reklamacji urządzenia? Warto w takiej sytuacji posiadać wiedzę w zakresie praw konsumenckich i dochodzić ich na innej drodze. 
Można oczywiście zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich i rzecznika praw konsumenta. Nie trzeba od razu korzystać z pomocy prawnika, gdyż takie działanie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Każdy powiat ma bowiem obowiązek udzielić informacji i bezpłatnej pomocy w powyższym zakresie, a rzecznik praw konsumenta powinien być dostępny w urzędzie gminy. 
Można również zwrócić się o pomoc do Federacji konsumentów, gdzie wystarczy wysłać email z opisem sprawy.
W ostateczności pozostaje sąd konsumencki, jednak w tym wypadku droga do dochodzenia swoich praw może okazać się żmudna i wyboista. 

AGD z dłuższą gwarancją w Tychach

Przedłużona gwarancja - czy warto?

Obecnie producenci często oferują klientom dodatkową gwarancję, która daje dodatkowe korzyści w przypadku awarii. Po upływie dwóch lat lub okresu wskazanego w dokumencie, gwarancja przedłużona obowiązuje nadal. Taka forma to rodzaj ubezpieczenia i zazwyczaj sprzedawca sporządza stosowny dokument z towarzystwem ubezpieczeniowym. O ile w przypadku sprzętu, który wymieniamy często, jak na przykład telefon przedłużenie gwarancji mija się z celem to już urządzenia AGD, które użytkujemy nawet przez wiele lat warto ubezpieczyć dodatkowo na wypadek awarii.

Siemens i Bosch z korzyścią dla konsumentów

Renomowani producenci sprzętu AGD już od wielu lat zachęcają klientów do skorzystania z promocji i dodatkowych zabezpieczeń. Dlatego Siemens oraz Bosch oferują przedłużenie gwarancji o dodatkowe lata. Oto co oferują znane firmy:

1. Siemens

Producent bezpłatnie przedłuża gwarancję o 3 lata na sprzęt AGD, zatem łączny czas trwania zabezpieczenia to 5 lat. 
Program trwa od 22.02.2021 do 31.12.2021 i obejmuje wszystkie urządzenia AGD do zabudowy i wolnostojące marki Siemens, które zostały zakupione wraz z meblami kuchennymi.
Promocja nie obejmuje pralek, suszarek do ubrań, ekspresów do kawy wolnostojących i do zabudowy oraz sprzętu drobnego.
Warunkiem przedłużenia gwarancji jest rejestracja na stronie www.program2plus3.pl w ciągu miesiąca od daty zakupu sprzętu wraz z meblami. Podczas rejestracji należy dołączyć zdjęcie lub skan dowodu zakupu samego sprzętu, jak również mebli kuchennych. 
W ciągu 4 miesięcy od daty zgłoszenia klient otrzymuje Kartę Stałego Klienta, która uprawnia do bezpłatnego serwisowania sprzętu AGD przez 5 lat.

2. Bosch

Z identyczną promocją wystąpił również czołowy producent sprzętu AGD - Bosch. 
Należy udać się do studia mebli kuchennych i nabyć sprzęt AGD marki Bosch wraz z meblami, by przedłużyć gwarancję do 5 lat.
Podobnie jak w przypadku urządzeń Siemens, program nie obejmuje pralek, suszarek do ubrań, ekspresów do kawy wolnostojących i do zabudowy oraz sprzętu drobnego. 
Cały proces przebiega analogicznie. Rejestracja w ciągu miesiąca na wskazanej stronie, przesłanie dowodu zakupu i oczekiwanie na Kartę Stałego Klienta. 

Przedłużona gwarancja na AGD Bosch i Siemens

Przedłużona gwarancja Bosch w TORUS

Warto zaznaczyć, że promocja oferowana przez producentów znacznie różni się do standardowej oferty w sklepie, gdzie podpisuje się dodatkową umowę z ubezpieczycielem. Oferta jest bezpłatna, co stanowi doskonały kąsek do użytkowników sprzętu AGD. 
Przedłużona gwarancja daje mnóstwo korzyści, gdyż pozwala uniknąć dodatkowych kosztów podczas ewentualnej awarii. Minimum formalności i zero kosztów, zatem korzyści są niezaprzeczalne. 

Gwarancja na produkty i towary to jedno z praw konsumenta. Należy jednak mieć na uwadze warunki dotyczące bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru oraz bezwzględnie przechowywać paragon lub kartę gwarancyjną. Warto również korzystać z dodatkowych promocji i w przypadku realnych korzyści dla konsumenta przedłużyć gwarancję o klika lat. Dlatego oferta Bosch oraz Siemens cieszy się tak dużą popularnością i daje dłuższe poczucie bezpieczeństwa dla klientów decydujących się na kompleksowy zakup mebli oraz sprzętu AGD.

Galeria zdjęć mebli kuchennych

Galeria zdjęć mebli sklepowych

Galeria zdjęć biblioteczek domowych

Galeria zdjęć mebli do sypialni

Galeria zdjęć mebli łazienkowych

Galeria zdjęć mebli biurowych i gabinetowych

Meble do garderoby 

Meble do salonu